نحوه دریافت بک لینک با کیفیت

بک لینک تاثیر زیادی در ارتقاء وب سایت دارند. البته کیفیت و اعتبار وب سایتی که قرار است از آن بک لینک گرفته شود، در این امر بی تاثیر نیست. در این مطلب شما را با بک لینک های با کیفیت و لینک‎های ادیشنال آشنا خواهیم کرد.

باید توجه داشت که لینک‌سازی برای سایت‌ها بصورت یکسان انجام نمی‌شود. در فرآیند لینک‌سازی به طور حتم لینک‌هایی پیدا می‌شوند که یک اسپم یا لینک بد تلقی شوند.

دو سال مهم در زمینه لینک‌سازی:

  • چرا یک لینک باکیفیت و یا بی‌کیفیت می شود؟
  • چرا لینک‌ بی‌کیفیت برای سئو سایت بد هستند؟

 لینک‌ها باکیفیت و بی‌کیفیت

موارد مختلفی برای ساخته شدن لینک‌های باکیفیت یا کم‌کیفیت وجود دارد، در ادامه مواردی که گوگل به آن اشاره کرده است را برای شما توضیح می‌دهیم.

بخش اول “link schema” که یک راهنمای وضعیت دستورالعمل است:

  • هر لینکی که از قبل برای تغییر رنگ صفحه یا رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل در نظرگرفته شده است ممکن است شامل link schema  شود.
  • به نظر می‌رسد در هر زمانی که از یک لینک برای ارتقا رتبه سایت استفاده کنید نقض قوانین گوگل را انجام داده‌اید.
  • باید به این نکته توجه کنید که گوگل نگفته “بخشی از یک طرح لینک” در نظرگرفته می‌شود، بلکه گفته ممکن است بخشی از طرح لینک در نظر گرفته شود.

زمانی که شروع کمپین لینک‌سازی را انجام می‌دهید یک فضایی بین لینک‌های باکیفیت و بی‌کیفیت در نظر بگیرید، آن فضا تعیین می‌کند لینک‌های باکیفیت و بی‌کیفیت در هرقسمت قرار بگیرند.

براساس اعلامیه گوگل مواردی هستند که شما می‌توانید آنها را رعایت کنید.

  • گوگل در نظر دارد که باکیفیت بالا محتوای محبوب تولید کنید
  • آنها می‌خواهند هر گونه لینکی به مقاله رائه شود.
مطالب پیشنهادی:  راهکارهای بهبود سئو سایت

بنابراین برای از بین بردن خطر کلاه سیاه به یک تعریف ساده از کیفیت لینک اشاره خواهیم کرد:

  • لینک‌های باکیفیت لینک‌هایی هستند که توسط محتوا ایجاد می‌شود.
  • لینک‌های بی‌کیفیت، لینک‌هایی هستند که بدون ایجاد محتوا و بصورت اتوماتیک ایجاد می‌شوند.

درباره لینک ادیشنال

برخی تاکتیک‌ها به وضوح برای ایجاد و ارتقا محتوا تمرکز می‌کند( لینک طعمه، مصاحبه، اینفوگرافیک و..). انتخاب یک مقاله یا ادیشنال بدیهی است، اما توضیحات بسیار کمی در لینک‌های باکیفیت در سطح گوگل وجود دارد.

  • پست مهمان: در برخی سایت‌ها یا وبلاگ‌ها مدیران سایت‌ها اجازه می‌دهند شما با در نظر گرفتن موضوع مورد نظر آنها شروع به تولید محتوا منحصر به فرد برای سایت آنها کنید.
  • ثبت در دایرکتوری‌ها: در دایرکتوری‌هایی که لینک‌های باکیفیت دارند مقالات خود را ثبت کنید
  • کامنت گذاری در وبلاگ‌ها: وبلاگ‌های مرتبط را پیدا کنید و در قسمت نظرات، لینک خود را قرار دهید البته نظر خود را  هم قرار دهید
  •  انجمنها، سایتهای پرسش و پاسخ

تعریف لینک‌های ادیشنال بسیار پیچیده است. بطور مثال لینک دادن از شبکه‌های اجتماعی به سایت شما هیچ گونه آسیبی به وب‌سایت شما نخواهد زد.

لینک های پنالتی گوگل

دو نوع لینک پنالتی شده از نظر گوگل وجود دارد:

۱- دستی
۲- الگوریتم

لینک‌های پنالتی

این نوع از پنالتی شدن توسط تیم گوگل بصورت دستی انجام می‌گیرد که این می‌تواند اتفاق خیلی بدی باشد.

این موارد می‌تواند توسط افراد مختلف صورت بگیرد:

  • گزارش اسپم از طرف رقیب انجام گیرد.
  • یک مورد مشکوک در لینک پروفایل شما رخ داده باشد که الگوریتم‌های گوگل تشخیص داده‌اند که باید بصورت دستی چک شود.
  • شما در توطئه فعالیتی قرار گرفته‌اید که گوگل در حالت نظارت شما می‌باشد.
مطالب پیشنهادی:  بررسی دلایل پنالتی گوگل!

اگر گوگل شما را بصورت دستی پنالتی کرده باشد، مطمئنا از طریق سرچ کنسول به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

الگوریتم‌های پنالتی

پنالتی شدن سایت شما به صورت خودکار توسط گوگل بر اساس مشخصات لینک انجام می‌شود. هیچگونه بررسی انسانی انجام نمی‌گیرد. بیشترین مجازات‌ها توسط الگوریتم‌های پنگوئن صادر خواهد شد.

نحوه مقابله با پنالتی شدن گوگل

اگر از طرف گوگل پنالتی شوید به شما اطلاع رسانی خواهد شد. اگر اتفاقی بیافتد بطور واضح گوگل به شما نشان خواهد داد. پنالتی  شدن توسط گوگل باعث افت شدید بازدیدکنندگان شما از موتورهای جستجو خواهد شد. برای اینکه از پنالتی شدن جلوگیری کنید باید تولید محتوای با کیفیت انجام دهید. لینک‌های با کیفیت از سایت‎های مرتبط دریافت کنید.