چگونه رپرتاژ آگهی حرفه ای بنویسیم؟

  • تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
  • نظرات : بدون دیدگاه

رپرتاژ آگهی حرفه ای امروزه به یکی از روش های پر طرفدار تبلیغات اینترنتی تبدیل شده است و افراد بسیاری از طریق نوشتن رپرتاژ آگهی حرفه ای کسب درآمد می کنند.

یک رپرتاژ آگهی حرفه ای در واقع نوعی از تبلیغات است که به صورت گزارش خبری ارائه می شود.

موفقیت یک رپرتاژ آگهی بستگی به نحوه نگارش آن دارد.

یک رپرتاژ آگهی حرفه ای قاعده، اصول نوشتاری و کوتاه نویسی خود را دارد.

اگر شما نیز می خواهید یک رپورتاژنویس شوید و از طریق نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه ای کسب درآمد کنید به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.

رپرتاژ آگهی حرفه ای

 

۱- شناخت مخاطب هدف

شناخت مخاطب هدف اولین گام برای آماده کردن یک محتوای رپرتاژ آگهی حرفه ای است.

مخاطب هدف به افرادی گفته می شود که به کسب و کار شما علاقه مند هستند و احتمال بیشتری وجود دارد که از خدمات و یا محصولات شما استفاده کنند.

شما باید با شناسایی دقیق نیازها، رفتار، اهداف و علاقه مندی های مخاطب هدف خود برای آن ها تولید محتوا کنید.

در عرصه تبلیغات و بازاریابی شناخت مخاطب هدف یکی از مهمترین اقدامات در زمینه افزایش اثربخشی تبلیغ است.

 

۲- تیتر جذاب برای یک رپرتاژ آگهی حرفه ای

استفاده از تیتر جذاب اهمیت بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد.

شاید اگر بگوییم اهمیت تیتر رپرتاژ آگهی از خود محتوای رپرتاژ آگهی بیشتر است اغراق نکرده ایم.

در تیتر رپرتاژ آگهی از فریب دادن مخاطب پرهیز کنید زیرا در غیر این صورت باعث ایجاد تصور غلط از محتوای خود در ذهن مخاطب خواهید شد.

از وعده های دروغین در تیتر خود استفاده نکنید تا حس بی اعتمادی را در خواننده ایجاد نکنید.

تیتر را دقیقا مناسب با محتوایی که آماده کرده اید بنویسید.

استفاده از کلمات کلیدی اصلی در تیتر به سئو محتوای تولید شده کمک شایانی خواهد کرد.

هرگز فراموش نکنید که تنها یک تیتر جذاب است که می تواند مخاطب را به خواندن ادامه یک متن وادار کند.

۳- پاراگراف اول رپرتاژ آگهی حرفه ای

پاراگراف اول رپرتاژ آگهی باید دارای محتوای جذاب باشد تا خواننده را به موضوع علاقه مند کند.

نتیجه استفاده از کلمات بدون نوآوری و خلاقیت ، محتوایی کلیشه ای و خسته کننده خواهد بود.

آمار نشان می دهد افراد در بسیاری از موارد تنها با خواندن چند جمله اول یک متن تصمیم می گیرند که به خواندن آن مقاله ادامه دهند یا خیر.

سعی کنید رپرتاژ آگهی خود را با جملات کاربردی و خوب شروع کنید.

پاراگراف اول در واقع چکیده ای است که مخاطب قرار است با خواندن آن برای مطالعه ادامه مقاله ترغیب شود.

از این رو در پاراگراف اول یک رپرتاژ آگهی حرفه ای سعی کنید با دست گذاشتن بر روی نیازهای مخاطب او را علاقه مند به کسب اطلاعات درباره محصول و یا خدمات خودکنید.

در صورتی که در همان پاراگراف اول به تبلیغ مستقیم محصول و یا خدمات خود بپردازید احتمال این که مخاطب متن را نیمه کاره رها کند بسیار زیاد است!

 

۴- پرهیز از تبلیغ مستقیم در رپرتاژ آگهی حرفه ای

متن یک رپرتاژ آگهی حرفه ای نباید به صورت مستقیم تبلیغاتی باشد بلکه باید برای خواننده جنبه یک خبر یا مقاله هم داشته باشد.

امروزه با افزایش حجم تبلیغات در رسانه های مختلف افراد نسبت به محتوای تبلیغاتی حالت دفاعی پیدا کرده اند.

موثرترین نوع تبلیغات آن دسته ای از تبلیغات هستند که به صورت غیر مستقیم تبلیغ می کنند.

به عنوان مثال فکر کنید قرار است برای یک کارخانه تولید فراورده های خرما یک رپرتاژ آگهی حرفه ای تولید کنید.

شما می توانید در ابتدا خواننده را با قلم خود به باغ های نخل برده و با او مشغول به رطب چینی شوید.

بعد از اینکه مخاطب را با داستان خود درگیر کردید در بخش های بعدی رپرتاژ آگهی می توانید تبلیغ کارخانه را با اشاره به کیفیت خط تولید کارخانه تولید فراورده های خرمایی شروع کنید.

۵- نحوه نگارش متن اصلی رپرتاژ آگهی حرفه ای

هنگام نگارش متن اصلی رپرتاژ آگهی باید این نکته را در نظر داشت که هدف صرفا نگارش یک گزارش و یا مقاله خبری نیست.

در رپرتاژ آگهی حرفه ای شما باید با استفاده از داستان ها و تجربیات شخصی خواننده را با خود همراه کنید و در بطن این داستان سرایی محصول و یا خدمات را به مخاطب معرفی کنید.

در متن اصلی رپرتاژ آگهی باید ویژگی های اصلی محصول را به صورت خلاصه و مفید بیان کنید و نباید تمام اطلاعات را در اختیار خواننده قرار دهید.

مخاطب باید بعد از خواندن متن رپرتاژ آگهی برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اصلی مراجعه کند.

متن اصلی رپرتاژ آگهی را بخش بندی کنید.

خواندن یک متن طولانی و پیوسته بدون شک برای مخاطبین خسته کننده خواهد بود.

موضوعات را به ترتیب اهمیت بخش بندی کنید و از بخش های مهم تر شروع کنید.

برای بخش ها از زیرعنوان های کمکی مناسب استفاده کنید.

کاربر باید در نگاه اجمالی به کل متنِ رپرتاژ آگهی از طریق زیر عنوان ها بتواند موضوع اصلی مقاله را تشخیص دهد.

از به کار بردن کلمات سنگین، عبارات دشوار و پاراگراف های بلند پرهیز کنید در نظر داشته باشید که قرار نیست یک مقاله علمی دانشگاهی به رشته تحریر دربیاورید.

شما باید با استفاده از کلمات آسان و جملات کاربردی پیام خود را به خواننده منتقل کنید.

از نوشتن متون بسیار بلند و یا کوتاه اجتناب کنید.

یک رپرتاژ آگهی حرفه ای می تواند بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه باشد.

 

نگارش یک رپرتاژ آگهی

 

۶- استفاده از محتوای بصری در رپرتاژ آگهی

۹۰ درصد اطلاعات ذخیره شده در ذهن به صورت تصویر هستند از این رو عکس ها و یا نمودارها نسبت به متون تاثیر ماندگارتری را در ذهن مخاطب از خود به جای میگذارند.

استفاده از عکس و نمودارهای مرتبط با موضوع در انتقال سربع پیام به مخاطب کمک بسیار زیادی می کند.

از طرفی هنگامی که یک عنصر بصری در کنار متن قرار می گیرد به جذاب تر و گیراتر شدن محتوا کمک می کند.

از عکس های مرتبط و در صورت امکان شخصی سازی شده کنید.

استفاده بیش از اندازه از عکس های تزئینی و فاقد پیام می تواند سبب خستگی مخاطب شود.

 

۷- خاص و منحصر به فرد باشید

متن رپرتاژ آگهی حرفه ای به هیچ عنوان نباید کپی باشد.

شما می توانید کارهای رقیبان خود را بررسی کنید و از آن ها ایده بگیرید اما به هیچ عنوان از سایر آگهی ها کپی نکنید، این کار سبب خواهد شد تا اعتماد مخاطبین خود را برای همیشه از دست بدهید.

سعی کنید کاملا منحصر به فرد باشید و با نوع آوری و خلاقیت خود نظر مخاطب را جلب کنید. برای بیان امتیازات و ویژگی های محصول و یا خدمات از روش های متفاوتی استفاده کنید و هرگز قدرت کلمات را دست کم نگیرید و فراموش نکنید که بیل گیتس مدیر ارشد اجرایی آمریکایی گفته است: محتوا، پادشاه است.

 

۸- لینک سازی با استفاده از کلمات کلیدی در رپرتاژ آگهی حرفه ای

از نظر سئو چگالی کلمات کلیدی در محتوای تولید شده اهمیت بسیار زیادی دارد.

کلمات کلیدی به عبارات و یا کلماتی گفته می شود که معرف موضوع اصلی یک سایت هستند.

استفاده صحیح از کلمات کلیدی و لینک دهی به آن ها همواره یکی از مهم ترین چالش های رپورتاژنویس ها می باشد.

در صورت استفاده بیش از اندازه کلمات کلیدی و لینک دهی ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.

از کلمات کلیدی در متن رپرتاژ آگهی باید به صورت استاندارد استفاده کنید و مهمترین کلمات کلیدی را به وب سایت اصلی لینک دهید.

در یک متن رپرتاژآگهی حرفه ای حدود سه کلمه کلیدی به وب سایت اصلی لینک داده می شود.

یک کلید واژه را به صفحه اول و دو کلمه کلیدی را به صفحات داخلی لینک دهید.

 

۹- پاراگراف پایانی رپرتاژ آگهی حرفه ای

در قسمت پایانی یک رپرتاژآگهی حرفه ای شما باید از مطالب خود نتیجه گیری کنید و در نهایت بتوانید محصول و یا خدمات خود را به مخاطب پیشنهاد دهید.

فراموش نکنید که باید در هر مرحله از رپرتاژ نویسی صداقت داشته باشید حتی در صورتی که فکر می کنید محصول مورد نظر دارای معایبی هست می توانید به آن ها نیز اشاره کنید.

مطمئن باشید همواره مخاطبین یک رپرتاژ آگهی صادقانه را به یک محتوای تبلیغاتی فریبنده و دروغین ترجیح خواهند داد.

پایان رپرتاژ آگهی باید خوش باشد.

زیرا برای نیازی که در ابتدای مقاله خود مطرح کرده اید باید چاره اندیشی کنید و باری از دوش مخاطب بردارید.

امروزه افزایش ترافیک سایت به شیوه ی سئو یکی از راه های مدرن و بسیار مؤثر کسب درآمد است.

اما واقعیت این است که این کار به راحتی امکان پذیر نیست و نیازمند این است که ابتدا شما با اصول و شیوه ی انجام آن آشنایی پیدا کنید.

سئو یا بهینه سازی سایت در واقع به سایت شما کمک خواهد کرد تا سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید.

از طرفی به دلیل اینکه اکثر بازدیدها از موتورهای جستجو به خصوص گوگل صورت می پذیرد شما نیز وابسته به این موتور جستجو هستید.

یکی از مزایای افزایش ترافیک سایت از طریق سئو این است که بازدیدکنندگان پس از ورود به سایت شما، دفعات بعدی با احتمال بسیار بیشتری مراجعه ی مجدد خواهند داشت و حتی شانس تبدیل به بازدید کننده ی دائمی نیز وجود دارد.

در این مقاله شما می توانید با ده راه افزایش ترافیک سایت از طریق سئو و اطلاعات مرتبط در این زمینه آشنا شوید.

 

سئو شیوه ای مدرن و بسیار مؤثر در افزایش ترافیک سایت

۱- شناسایی لینک های مفید و بی فایده

بک لینک ها از جمله فاکتورهای بسیار مهم در زمینه ی سئو هستند که حتی برخلاف ادعاهای موجود قرار است تا سالیان طولانی به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه بندی در گوگل به کار خود ادامه دهد.

شاید شما فکر کنید تنها با خرید تعدادی بک لینک قرار است درآمد خوبی کسب کنید اما متاسفانه حقیقت ماجرا چیز دیگری است.

شما باید این نکته را در نظر بگیرید که کیفیت بک لینک ها بسیار مهم تر از تعداد آنها می باشد.

بک لینک باید به سئو سایت شما کمک کرده و افزایش ترافیک سایت را رقم بزند، لینک های بی فایده هیچ کمکی در درآمدزایی نداشته و حتی اگر تعداد آنها از حد خاصی تجاوز کند، احتمال جریمه شدن توسط گوگل را نیز خواهید داشت.

در ادامه مهم ترین ویژگی های بک لینک مفید را به شما ارائه می کنیم تا با افزایش تعداد این نوع از لینک ها، سبب افزایش ترافیک سایت خود شوید:

– لینک موجود در سایت باید متناسب با کسب و کار شما و موضوعیت وب سایت باشد.

– لینک متنی در سئو از هر نوع لینک دیگری بهتر عمل می کند.

– اگر لینک به مطلب بلند و دقیقی متصل باشد، ارزش به مراتب بیشتری دارد.

– لینک هایی که از نوع بک لینک فالو هستند سبب افزایش اعتبار و ترافیک سایت می شوند.

– بک لینک توسط ربات ایجاد نشده باشد.

– ابزارهایی نظیر وبمستر تولز گوگل و RankSignals، کیفیت لینک را تأیید کرده باشند.

 

افزایش ترافیک سایت به کمک شناسایی لینک های مفید و بی فایده

 

۲- پاکسازی یا disavow کردن بک لینک های بد

یکی از مواردی که در آموزش افزایش ترافیک سایت مطرح می گردد، رهایی از بک لینک های بد به منظور بهبود رتبه و در نتیجه افزایش ترافیک سایت است.

در هر سایتی در صورتی که لینک های بی کیفیت زیاد باشد رتبه ی سایت نزول کرده و ترافیک آن نیز کاهش می یابد و قطعا اعتبار خود را نزد گوگل از دست خواهد داد.

پس از شناسایی لینک های بد باید اقدامات زیر را جهت افزایش ترافیک وب سایت خود انجام دهید:

سایت های بد لینک را حذف کنید.

با مراجعه به صفحه ی Disavow گوگل، تنها با آپلود کردن لینک های بد در آن، آنها را از سیستم امتیاز دهی گوگل برای سایت خود حذف کنید.

 

ابزار disavow گوگل راهی برای پاکسازی لینک بد و افزایش ترافیک سایت

 

۳- پرداختن به سؤالات و مشکلات کاربران

قطعا هر وب مستری روزانه با سؤالات زیادی از جانب کاربران مواجه می شود.

مهم نیست که موضوعیت وب سایت شما مبتنی بر چیست زیرا در هر صورت کاربران از شما سؤالاتی را خواهند پرسید.

یکی از روش های جذاب برای افزایش بازدید پاسخ به سوالات پرتکرار کاربران در قالب یک مقاله است که در وب سایت خود منتشر می کنید.

زیرا در صورتی که افراد دیگری نیز به دنبال پاسخ برای سوالات مشابه باشند از طریق گوگل به وب سایت شما هدایت خواهند شد.

به عنوان مثال یکی از سوالات متداول از کارشناسان ما درباره راه های افزایش ترافیک سایت از طریق سئو بود.

در صورتی که ما تنها در ایمیل و یا به صورت خصوصی به سوال کاربران پاسخ می دادیم در این لحظه شما در حال خواندن این متن نبودید!

 

پرداختن به سؤالات کاربران، روشی ساده برای افزایش ترافیک سایت

 

۴- انتشار مطالب در وب سایت های معتبر

یکی از راه های مؤثر و اصولی سئو برای افزایش ترافیک سایت انتشار مطالب در وب سایت های معتبر می باشد.

با این کار شما ورودی بازدید سایت خود را در حالی افزایش می دهید که منبع ورودی آن وب سایت های معتبر هستند.

همچنین از این طریق تعداد بک لینک های مفید سایت خود را نیز بالا برده اید.

یکی از روش های محبوب در میان وب مستران انتشار مطالب در قالب رپورتاژ آگهی در سایت های خبری و معتبر است.

رپورتاژ آگهی به شکلی از تبلیغات گفته می شود که در قالب داستان و یا یک گزارش به کاربر ارائه می شود.

این نوع از تبلیغات امروزه طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا دارد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره رپورتاژ آگهی نویسی در بخش فرم سئوپندار پیام بگذارید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

۵- بهینه سازی کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی مناسب و بهینه یکی از اصلی ترین استراتژی های افزایش ترافیک سایت از طریق سئو است.

زیرا مبنای جستجوی کاربران و موتورهای جستجو کلمات کلیدی است.

یکی از بهترین ابزارها در این زمینه استفاده از وب سایت هایی مانند MOZ است.

این سایت به شما نتایج مهمی از اهمیت کلید واژه و میزان رقابت این کلیدواژه را می دهد.

شما نیز با مشاهده ی نتایج نشان داده شده خواهید فهمید که کاربران بیشتر چه مطالبی را پیرامون موضوع انتخابی سرچ می کنند.

کلمات کلیدی را می توان قلب تپنده ی یک محتوا دانست.

 

 

کلمات کلیدی، مؤلفه ای بسیار مهم در افزایش ترافیک سایت

 

۶- بهینه سازی محتوای متا و صفحات

اولین مواردی که موتور جستجوی گوگل پس از وارد نمودن کلمه ی کلیدی به آن دقت می کند، داده های متا و استفاده از کلمات کلیدی در جملات ابتدایی است.

هر چقدر داده های متای شما عبارات مناسب تری داشته باشد و در تکرار کلمات کلیدی به خصوص در سطرهای ابتدایی دقت بیشتری به خرج دهید، افزایش ترافیک سایت نیز با سرعت بیشتری رخ خواهد داد.

۷- ایجاد محتوای با کیفیت

از نکته های بسیار مهم در افزایش ترافیک سایت، ایجاد محتوای با کیفیت می باشد زیرا کاملا مشخص است که کل ارزش یک سایت به کیفیت محتوای آن بستگی دارد و هر چه میزان کیفیت آن بالاتر رود، به اشتراک گذاری مطلب بیشتر شده، بک لینک های بیشتری به آن ارجاع داده می شود.

پس به همین دلیل است که می گویند محتوای یک سایت، پادشاه است.

پس هرگز فراموش نکنید انتشار مطالب در تعداد زیاد برای گوگل اهمیت چندانی ندارد بلکه کیفیت محتوای سایت است که گوگل را به سایت شما علاقه مند می کند.

لذا سعی کنید با ایجاد محتوای یونیک از رقبای خود نیز پیشی بگیرید.

۸- ایجاد لینک داخلی

یکی از راحت ترین شیوه های موجود برای افزایش ترافیک سایت و در نتیجه ارتقای رتبه ی آن، لینک دادن مطلب خود به مطالب سایت خودتان می باشد که اصطلاحا به آن on-page SEO می گویند.

با این کار هم اعتبار و بازدید مطالب سایت خود را بالا برده اید و هم می توانید مدت زمانی که کاربران در سایت شما حضور دارند را افزایش دهید.

ایجاد لینک های داخلی باید با دقت و وسواس خاصی صورت گیرد.

در صورتی که در بطن مقاله به یک مطلب غیر مرتبط لینک دهی کنید قطعا مخاطب خود را از دست خواهید داد.

افزایش ترافیک سایت با ایجاد لینک داخلی

 

۹- کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی

امروزه نقش شبکه ها و رسانه های اجتماعی در انتشار مطالب به علت محبوبیت بسیار بالا، غیر قابل انکار می باشد.

کافی است در یکی از این شبکه های اجتماعی عضو شوید و پیجی متناسب با وب سایت خود ایجاد کنید.

 

سپس در انتهای هر کدام از مطالب، کاربران را تشویق نمایید تا در این صفحات نیز عضو شده و شما را دنبال نمایند.

با این کار کاربران می توانند همزمان با حضور در شبکه های اجتماعی از انتشار مطالب جدید در وب سایت های محبوب خود مطلع شوند و هم شما سبب افزایش ترافیک سایت خود شده اید.

 

۱۰- بررسی پیشرفت سئو و بک لینک های جدید

شما باید همواره پیشرفت سئو و بک لینک های جدید سایت خود را بررسی کنید تا از افزایش ترافیک سایت به صورت مداوم اطمینان حاصل کنید.

زیرا ممکن است در برهه ی زمانی خاصی رتبه ی سایت شما مناسب بوده و در زمان های بعدی به علت عدم بازبینی و افزایش بک لینک های بد، دچار تنزل شود و مشابه قبل شاهد افزایش ترافیک سایت خود نباشید.

بهترین فاصله ی زمانی برای بررسی این دو مورد به صورت هفتگی است تا به صورت دقیق آنالیز را انجام داده و از پیشرفت سئو (حتی به صورت تدریجی) و مفید بودن بک لینک های جدید مطمئن شوید.

خلاصه ی مطالب:

در این مطلب سئو پندار راه های افزایش ترافیک سایت را به کمک اصول سئو را برای شما عزیزان شرح داد.

این واقعیت غیر قابل چشم پوشی است که هر میزان رتبه ی سایت شما ارتقاء پیدا کرده و ترافیک ورودی بالاتر رود میزان درآمد شما نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

البته باید توجه داشته باشید که رعایت این موارد همیشگی است و هیچ موقع پایان ندارد، همچنین افزایش ترافیک نیازمند حوصله و صبر کافی است زیرا معمولا به صورت تدریجی رخ میدهد، اما با رعایت همیشگی آنان، می توانیم تضمین کنیم که این افزایش نیز همیشگی خواهد بود.