نکاتی در رابطه با رپرتاژ آگهی

  • تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
  • نظرات : بدون دیدگاه

مختصر و مفید بنویسید. متن‌های خبری که رنگ و بوی صحبت از یک شرکت خاص دارند درصورتی‌که محتوای خلاصه و سودمندی نداشته باشند خوانده نخواهند شد.

• از یک پایان بندی درگیرکننده استفاده کنید. درست مانند یک داستان چند قسمتی باید در انتها کاری کنید که ذهن مخاطب درگیر شود و نتواند در برابر کنجکاوی خود برای کسب اطلاعات بیشتر مقاومت کند.

• از لغات و عبارات تخصصی استفاده نکنید. مخاطب خود را بشناسید؛ اگر برای عامه مردم مطلب می‌نویسید نباید متن خود را با استفاده از کلمات تخصصی سنگین کرده و آن را از حالت طبیعی خارج کنید. به‌عبارت‌دیگر، برای مصرف‌کننده بنویسید و نه همکارانتان.

به رپرتاژ آگهی‌های خود تنوع ببخشید. تنها برای عرضه محصولات جدید به سراغ رپرتاژ آگهی نروید؛ بلکه تهیه رپرتاژ آگهی برای هر موقعیت و رویدادی که می‌تواند ارزش خبری داشته باشد را مد نظر قرار بدهید.

• زمان مناسبی را برای انتشار رپرتاژ آگهی انتخاب کنید. در این رابطه لازم است که مخاطبان هدف خودتان و ساعاتی که بیشترین فرصت تعامل با رسانه‌ها برای آن‌ها فراهم است را در نظر بگیرید. دقت کنید که مخصوصاً در مورد رپرتاژ آگهی‌هایی که در رسانه‌های غیر اینترنتی منتشر می‌شوند، معمولاً انتشار در رأس ساعت (مثلاً ساعت ۹ یا ۱۰) بازده کمتری دارد؛ چراکه هجمه خبری در رأس هر ساعت بیشتر می‌شود و چه‌بسا رپرتاژ شما در این میان دیده نشود.

• در استفاده از نقل‌قول زیاده‌روی نکنید. رپرتاژ آگهی به‌عنوان یک محتوای خبر محور جایی برای خودپرستی نیست. البته که همه مدیران شرکت شما انسان‌های مهم و خوش فکری هستند، اما لزومی ندارد که از سخنان همه آن‌ها در هر رپرتاژ آگهی استفاده کنید. در عوض، فقط از افرادی نقل‌قول کنید که مستقیماً به خبر مورد نظر ربط پیدا می‌کنند.

مطالب پیشنهادی:  مزایای درج رپورتاژ آگهی برای کسب و کار

• از نویسنده‌های مجرب کمک بگیرید. معمولاً نوشتن رپرتاژ آگهی به عهده تیم روابط عمومی گذاشته می‌شود؛ اما باید توجه داشته باشید که همه اعضای تیم روابط عمومی شما به یک اندازه مهارت نویسندگی ندارند. جان کلام اینکه همیشه باید از افراد توانمند و خوش قلم برای نوشتن رپورتاژ آگهی خود کمک بگیرید.

• از فراخوان به عمل استفاده کنید. همان‌طور که از نامش بر می‌آید، فراخوان به عمل چیزی است که مخاطب را به انجام عملی دعوت می‌کند. چنانچه به دنبال کسب نتایج بهتر هستید باید از طریق یک فراخوان به عمل، مخاطب خود را به سمت انجام عملی که در راستای منافع کسب‌وکارتان (و حتی منافع خواننده) قرار دارد هدایت کنید.

• از محتوای تصویری و ویدئویی استفاده کنید. البته شاید هزینه‌های شما افزایش پیدا کند، اما اضافه کردن یک یا چند تصویر اضافه یا حتی یک ویدئو ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را خواهد داشت.

• از صفاتی که با «ترین» ختم می‌شوند استفاده نکنید. هر کسی می‌تواند ادعا کند که بهترین، مدرن‌ترین، باکیفیت‌ترین و مناسب‌ترین محصول دنیا را تولید و عرضه می‌کند، اما جای چنین صفاتی در رپرتاژ آگهی نیست. در صورت لزوم فقط از چنین کلماتی در قالب نقل‌قول استفاده کنید.

• در استفاده از کلمات کلیدی و لینک زیاده‌روی نکنید. بهره برداری از رپرتاژ آگهی در راستای اهداف سئو -مانند هر نوع دیگری از محتوا- اصول خاصی دارد و لذا نمی‌توانید هر تعداد که خواستید در رپرتاژ آگهی خود کلمه کلیدی و لینک قرار بدهید و تصور کنید که می‌توانید موتورهای جستجو را فریب بدهید.

مطالب پیشنهادی:  رپرتاژ چیست و چه کاربردی دارد؟

• احساسات و انتظارات را مدیریت کنید. قبل از ارسال رپرتاژ آگهی از خودتان بپرسید: «آیا مخاطب به‌اندازه نیمی از آن چیزی که این داستان برای ما مهم است برای آن اهمیت قائل می‌شود؟» معمولاً همیشه پاسخ به این سؤال منفی است. لذا این مورد را در انتظارات خود از تعداد به اشتراک‌گذاری‌ها و کسب نتیجه مد نظر داشته باشید.