ده گام اصلی برای سئو و بهینه کردن سایت
مقدمه سئو داخلی سایت
سئو داخلی سایت یا همان On-Page Seo به مجموعه اقداماتی گفته میشود که سبب بهینه شدن سایت و در نتیجه افزایش رتبه و ترافیک سایت از طریق موتورهای جستجو خواهند شد. در واقع برای انجام سئو داخلی علاوه بر بهینه سازی محتوا، کدهای HTML نیز بهینه خواهند شد. به جز سئو داخلی میتوان سئو خارجی را نیز انجام داد که برای لینکهای خارج از سایت شما و سیگنالهای دیگری که از سمت اینترنت به سایت شما ارجاع داده میشوند، انجام میگیرد.
در این مطلب قرار است ۱۰ قدمی که به بهینه کردن سایت شما منجر میگردند را بیان کنیم و کمک کنیم ترافیک بالاتری از سمت موتورهای جستجو به دست آورید.
محتوای باکیفیت
گوگل برای محتواهایی که کیفیت بالایی دارند، حق امتیاز قائل میشود. این کار برای این است که اطمینان حاصل شود سایتهایی که محتوای باکیفیت دارند، از رتبههای بهتری برخوردار شده و سایتهایی با محتوای بیکیفیت از بازدیدکنندگان کمتری بهرمند خواهند شد. بنابراین با بالا بردن کیفیت محتواهای درون سایتتان، میتوانید انتظار بازدید بالاتری از سمت گوگل را داشته باشید.
تگ عنوان
تگ عنوان که در قسمت head کدهای HTML قرار دارد، نشانگر زمینه و موضوع کلی آن صفحه خواهد بود. این تگ در صفحات نتایج موتور جستجو و در پنجره مرورگر نمایش مییابد. تگ عنوان به خودی خود تاثیر کمی در ردهبندیهای ارگانیک دارد؛ به همین علت بسیاری از افراد از آن غافل میشوند.
ننوشتن تگ عنوان و تگهای عنوان تکراری و نامناسب میتوانند بر نتایج سئو داخلی سایت شما تاثیر منفی داشته باشند. بنابراین مطمئن شوید که کار نوشتن این تگ را به خوبی انجام میدهید.
نقش توضیحات متا در سئو داخلی سایت
توضیحات متا همواره یک نکته مهم بهینه سازی بوده است. توضیحات متا به طور خلاصه درباره آنچه داخل صفحه است صحبت میکنند و غالبا در نتیجه جستجو و زیر عنوان قرار میگیرند. گوگل میگوید توضیحات متا به رتبه بندی کمکی نمیکند اما شواهدی وجود دارند که تایید میکنند خصوصیات غیرمستقیم توضیحات بهتر، کمک کننده خواهند بود.
عناوین
آیا میخواهید وبسایت شما عملکرد خوبی در موتورهای جستجو داشته باشد؟ پس عناوین ترغیب کننده بنویسید. نوشتن عنوان برای یک پست ممکن است خیلی ابتدایی به نظر برسد، اما یک عنوان عالی میتواند سبب جذب مخاطبان بیشتر به سایت شما گردد. بنابراین نوشتن آنها به صورت استراتژیک از اهمیت بالایی برای سئو داخلی سایت برخوردار است. عناوین مطالب باید به گونهای نوشته شوند که مخاطبان مجبور به کلیک روی آنها و خواندن تمام مطلب شوند.
برچسبهای هدر
برچسبهای هدر عناصر HTML هستند که از h1 تا h6 و برای تمایز بخشیدن عناوین و زیرعنوانها از سایر متون به کار میروند. برچسبهای هدر در رتبه بندی سایتها به اندازه گذشته اهمیت ندارند. اما این برچسبها هنوز هم یک عملکرد مهم دارند: برای کاربران و سئو سایت . آنها میتوانند به طور غیرمستقیم در رتبه بندی سایت موثر باشند:
- خواندن مطالب را آسانتر و لذت بخشتر میکنند.
- ارائه زمینهای از کلمات کلیدی در محتوای سایت برای موتورهای جستجو
محتوای سئو شده
نوشتن محتوای سئو به معنای نوشتن محتوایی است که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مناسب باشد. پشت نوشتن مطالب سئو شده یک استراتژی وجود دارد و این کار چیزی بیش از تحقیق درباره کلمات کلیدی و پر کردن صفحه از مطلب است.
در واقع در حین نوشتن محتوا برای سایت، باید به خاطر داشته باشید که در حال نوشتن مطلبی برای مردم هستید. بنابراین این مطلب باید با کیفیت بالا، مرتبط و قابل توجه باشد.
عدم استفاده زیاد از حد کلمه کلیدی
فکر میکنید هرچه تعداد صفحات بیشتری برای هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی داشته باشید، بهتر میتوانید برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنید؟ خب این تصور نادرست است! قرار دادن یک عبارت خاص در چندین صفحه میتواند سبب رخ دادن عواقب فاجعه آمیزی برای سئو داخلی سایت شما گردد. بنابراین مهم است از این اتفاق جلوگیری کنید تا سئو داخلی سایت شما مناسب باشد.
بررسی محتواهای قبلی
بیشتر نویسندگان محتوا، آنقدر روی نوشتن محتوای جدید متمرکز شدهاند که محتواهای موجود خود را از یاد میبرند. این امر به شدت غلط است. در نظر گرفتن و بررسی محتوای موجود بسیار مهم است زیرا به شما در موارد زیر کمک میکند:
- بررسی خواهید کرد که آیا محتوای موجود شما در حال دستیابی به اهدافش هست؟
- مشخص کنید که آیا اطلاعات موجود در محتوای شما هنوز صحیح است یا قدیمی و منسوخ شده است؟
- تعیین کنید که کدام نوع از محتوا بهترین نتیجه را برای شما دارد.
بررسی محتواهای قدیمی تا حد زیادی به استراتژی سئو شما کمک میکنند و نیاز است به صورت مرتب انجام گیرند.
بهینه سازی تصاویر
افزودن تصاویر راهی مناسب برای جذابتر کردن صفحات وب است. اما تمامی تصاویر همزمان لود نمیشوند و برخی از تصاویر ممکن است سایت شما را کند کنند. بهینه سازی تصاویر به شما کمک میکند تا سئو داخلی سایت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.
بهینه سازی تصاویر مزایای زیادی دارد:
- فرصتهای رنکینگ اضافی پدید میآورد. (زیرا در قسمت جستجوی تصویر گوگل نیز نمایش داده خواهد شد.)
- تجربه کاربری بهتر
- بارگذاری سریعتر صفحه
یادتان باشد باید از تصاویری استفاده کنید که با محتوای شما مرتبط هستند و از عناوین توصیفی و متن جایگزین نیز بهرمند شدهاند.
درگیر کردن کاربر
در نظر گرفتن موارد سئو در وبسایتتان فقط نیمی از کار است. نیم دیگر کار آن است که مطمئن شوید کاربران را از دست نمیدهید. در عوض آنها همچنان محتوای شما را مشاهده میکنند، با آن تعامل برقرار میکنند و دوباره به سایت شما باز میگردند.
نرخ درگیر کردن کاربر به خودی خود یک چالش بزرگ است. اما با استفاده از سرعت بالاتر، تجربه کاربری و بهینه سازی محتوا میتوانید این کار را به درستی انجام دهید.
نتیجه گیری سئو داخلی سایت
استفاده از مواردی که در این مطلب بیان کردیم، میتواند کمک بسیار زیادی برای شما باشد. باوجوداین، به کار گیری متخصصان همواره میتواند با نتایج بسیار بهتری همراه باشد. شما میتوانید کار سئو سایت خود را به سایت مرکز سئو بسپارید و به این ترتیب خیالتان از بابت تمامی موارد مربوط به سئو داخلی سایت راحت باشد. ما در مرکز سئو خدماتی بینظیر و بسیار مفید را به شما ارائه میکنیم، تنها یکبار از خدمات ما استفاده کنید تا تبدیل به مشتری دائمی شوید.