چند نکته مهم درباره رپرتاژ آگهی

  • تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
  • نظرات : بدون دیدگاه

از سال ۱۹۴۵، که اولین تبلیغات به صورت ادبیات انتقادی به رسانه اضافه شد تا به امروز که روزانه تبلیغات زیادی را در اینترنت، تلویزیون، روزنامه ها و … می بینیم، تبلیغات یکی از عوامل مهم در رشد و جذب مخاطب به کسب و کار های مختلف بوده است. هرچه تعداد مخاطب بالا برود رونق کسب و کار شما بیشتر خواهد شد. با گذر زمان و پیشرفت اینترنت تبلیغات رفته رفته به یکی از جدید ترین روش های بازاریابی تبدیل شده است. تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به رپرتاژ آگهی، تبلیغات در گوگل ادورز، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات با استفاده از ایمیل مارکتینگ و تبلیغات متنی اشاره کرد. ما در این مقاله قصد داریم درباره یکی از مهم ترین انواع تبلیغات اینترنتی یعنی رپرتاژ آگهی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

رپرتاژ آگهی چیست

اگر بخواهیم انواع تبلیغات اینترنتی را نسبت به محبوبیت دسته بندی کنیم، رپرتاژ آگهی یکی محبوب ترین و پر طرفدار ترین نوع تبلیغات اینترنتی است.

“رپرتاژ آگهی یا Advertorial را می توان نوعی تبلیغ تجاری برای معرفی محصولات، خدمات و شرح فعالیت های کسب و کارتان دانست که می تواند به صورت متنی و یا تصویری باشد.”

هدف از تولید رپرتاژ آگهی چیست؟

به صورت کلی هدف اصلی رپرتاژ آگهی تبلیغ است با این تفاوت که شما باید هر آن چیزی که می خواهید به مخاطبین از نشان دهید مانند محصولات و خدمات، باید به صورت غیر مستقیم باشد که طبق یک سناریو و متن جذاب مخاطب را به سمت کسب و کار شما جذب کند.

مطالب پیشنهادی:  رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی به چه شکل است؟

انواع رپرتاژ آگهی

رپرتاژ آگهی انواع مختلفی دارد که ما در این قسمت تعدادی از آن ها را جمع آوری کرده ایم و قصد داریم برای تان به اختصار توضیح دهیم.

انواع آن به شرح زیر است:

رپرتاژ آگهی اینترنتی

این نوع از تبلیغات را بیشتر در محتوا هایی که برای وبسایت ها و شبکه های اجتماعی تولید می شود، مشاهده می کنید در این نوع از تبلیغات شما می توانید پیام تبلیغاتی خود را در قالب مقالات، خبر ها، پادکست ها، ویدیو ها، عکس ها و … به دست مخاطبین برسانید.

رپرتاژ آگهی رسانه ای

این نوع تبلیغات به دسته تقسیم می شود. اولین دسته تبلیغ در تلویزیون است بارها آن ها را دید مانند تبلیغات یک برند معروف تولید رب گوجه که رپرتاژ آگهی خود را از کاشت دانه گوجه شروع می کند فرایند رشد محصول و بعد از آن برداشت محصول، انتقال به کارخانه، روند تولید رب گوجه و  … را برایتان به نمایش می گذارد تا شما به کیفیت محصول پی ببرید.

دومین دسته تبلیغ در رادیو است که این نوع تبلیغات نیز مخاطبین خواص خودش را دارد.

رپرتاژ آگهی متنی

نمونه این در سته از رپرتاژ های تبلیغاتی را می توانید در روزنامه ها و مجله های مختلف مشاهده کنید و تحت تاثیر آن قرار بگیرید. این نمونه از رپرتاژ با اینکه این روز ها استفاده زیادی ندارد اما برای برخی قشر ها مانند کهن سالان همچنان جوابگو است.

تاثیر مستقیم رپرتاژ اینترنتی بر روی سئو وبسایت

همانطور که کمی بالا تر گفتیم تبلیغات اینترنتی بیشتر در محتوا هایی که برای وبسایت ها تولید می شود، استفاده می شود. وقتی لینک آگهی شما به عنوان مقاله و یا خبر در وبسایت هایی که از شما تبلیغ می کنند، قرار بگیرد. این تبلیغ نوعی بک لینک مانا یا ماندگار حساب می شود که ارزش خیلی بیشتری نسبت به تبلیغاتی که در فوتر و ساید بار قرار می گیرد، دارد. وقتی شما بک لینک های ماندگار داشته باشید مسلما وضعیت سئو وبسایت شما بهتر می شود. پیشنهاد می کنم مقاله سئو چیست؟ تکنیک های جادویی سئو چیست؟ برای درک بهتر سئو مطالعه فرمایید.

مطالب پیشنهادی:  استراتژی بازاریابی با تکنیک های سئو!

نکاتی مهم برای نوشتن و انتشار رپرتاژ موفق

  • متن یک رپرتاژ اصولی نباید خیلی کوتاه و یا خیلی طولانی باشد.
  • تعداد کلمات مناسب برای رپرتاژ آگهی حدودا باید بین ۶۰۰ الی ۲۰۰۰ کلمه است همانند یک محتوای متنی باشد.
  • برای تبلیغ محصولات و خدمات، تمامی ویژگی ها و مزایا آن ها را ننویسید و بگذارید برای آمدن به سایت شما مشتاق باشند.
  • متن آگهی خود را باید به شیوه ای بنوسید که برای مخاطب جذاب باشد.
  • در رپرتاژ آگهی همانطور که گفتیم باید تبلیغات خود را به صورت غیر مستقیم انجام دهید.
  • عنوان رپرتاژ آگهی خیلی مهم است به علت آن که اولین قسمتی که مخاطب می خواند عنوان است. سعی کنید عنوانی جذاب بیابید.
  • از تصاویر با کیفیت در آگهی تبلیغاتی خود استفاده کنید.
  • از لینک های مرتبط در متن آگهی استفاده کنید.
  • از ۳ الی ۴ تا لینک استفاده کنید ولی اجباری نیست می توانید کم تر هم استفاده کنید.
  • مطمئن شوید متن رپرتاژ کپی نباشد.

سخن پایانی

رپرتاژ آگهی یکی از عواملی است که علاوه بر جذب مخاطب به سئو وبسایت شما نیز کمک می کند. امیدواریم با خواندن این مقاله یه اهمیت تبلیغات اینترنتی پی برده باشید و از آن در راه پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید.